الگوریتم برت گوگل

در این مقاله راجبالگوریتم برت گوگل(BERT Algorithm)، آپدیتی که گوگل توسط آن 10 درصد از کل جستجو ها را تحت تاثیر قرار داده است، میخوانید.
این مهمترین الگوریتم جستجوی گوگل در پنج سال گذشته است.
با وجود اینکه راه حل های بهینه سازی برای این الگوریتم بسیار نادر است.
اما تیم سئو بلک با توجه به تجربه خود در زمینه سئو سایت توانسته راه حل های جامعی ارائه دهد. که در ادامه به ان میپردازیم.

برای دیدن همهلیست الگوریتم های گوگلاینجا کنید

الگوریتم برت گوگل چیست؟

Bill Slaw Ski کارشناس الگوریتم جستجوی گوگل، الگوریتم برت را این چنین توصیف می کند:

rdquo;BERTروشی برای پردازش زبان طبیعی (زبان محاوره) و بر پایه یادگیری ماشین است که می تواند برای پردازش بدنه بزرگی از متن ها استفاده شود. این الگوریتم به گوگل کمک می کند تا زبان طبیعی انسان را به خوبی درک کند.

گوگل این تکنولوژی را به صورت متن باز (Open Source) قرار داده است و برخی از افراد تغییراتی در آن ایجاد کرده اند. rdquo;

الگوریتمبرت گوگلیک الگوریتم یادگیری عمیق مرتبط با پردازش زبان طبیعی است.
این الگوریتم به یک ماشین کمک می کند تا معنای کلمات یک جمله را با وجود تمام جزییاتی که ممکن است در آن متن وجود داشته باشد درک کند.

الگوریتم BERT گوگل چه هدفی دارد؟

در ساده ترین حالت ممکن، بِرت مدلی از زبان محاوره و روزمره است که به الگوریتم های گوگل کمک میکند تا حتی کوچک ترین بخش های زبان محاوره مثل حروف اضافه را به خوبی یک انسان درک کند.

حالا از شما میپرسیم، وقتی شروع به تایپ کردن در گوگل میکنید،
بیشتر عبارت های پیشنهادی، از چه نوع زبانی استفاده میکنند؟

البته گوگل تا اینجای کار با انتشار الگوریتم RANKBRAIN، تا حد زیادی زبان طبیعی را با زبان ماشینی جایگزین کرده، ولی الگوریتم Bert میتواند به عنوان مکمل رنک برین، نتایج دقیق تر و مرتبط تری را در اختیار کاربر قرار دهد. میپرسید چطوری؟

مختص شما:الگوریتم کبوتر گوگل چیست

درک ساختار پیچیده زبانی توسط BERT، وقتی هوش مصنوعی معجزه میکند!

علاوه بر این، موضوع دیگری که با روی کار آمدن الگوریتم جدید گوگل بهتر از قبل میشود، درک موقعیت کلمات در جملات است.
چی؟
متوجه منظور ما نشدید؟ پس اجازه دهید یک مثال بزنیم.

وقتی از گوگل میپرسید<<راه های مهاجرت به کانادا>>گوگل به تک تک کلمات این جمله به عنوان واحد های جدا از هم نگاه نمیکند، بلکه مفهوم هر کدام از این کلمات را از روی ارتباط آن ها با یکدیگر تشخیص میدهد. در این مثال اگر حرف اضافه <<به>> را تبدیل به <<از>> کنیم، معنی جمله کاملاً عوض میشود.

  • قبل از آپدیت BERT: گوگل متوجه تفاوت حرف اضافه <<به>> و <<از>> نیست و تنها نتایج مربوط به مهاجرت کانادا را نشان میدهد.
  • بعد از آپدیت BERT: گوگل متوجه تفاوت معنی این دو حرف اضافه میشود و با جستجوی هر کدام، نتایج مربوط به یک نوع را نشان میدهد.

جالب است بدانید که این اختراعات جذاب اتفاق تازه ای نیستند و محققان هوش مصنوعی گوگل در سال 20 دریک مقاله آموزشی معتبر درباره هوش مصنوعی گوگلو تاثیر آن در درک زبان انسان به صورت کلی آن ها را معرفی کردند.

طبق اطلاعاتی که در این مقاله آمده، آپدیتBERT میتواند کاری کند تا ماشین ها (مثل الگوریتم ها، کامپیوتر ها و.) زبان محاوره را با سرعت و آسانی بیشتری تحلیل کنند و در نتیجه درصد برداشت اشتباه از زبان انسان به شدت کاهش یابد. به این فرآیند در عمل NLP یا Natural Language Processing میگویند که میتوان از آن به عنوان هسته اصلی الگوریتم برت یاد کرد.

به طور خلاصه میتوانیم بگوییم:

  1. الگوریتم ها میتوانند زبان ما را درست به همان شیوه ای درک کنند که ما از آن استفاده میکنیم
  2. الگوریتم های سرچ گوگل میتوانند با درک بهتر زبان ما، کوئری های کاربران را با دقت بیشتری تحلیل کنند
مختص شما:الگوریتم زرافه گوگل

در نتیجه داریم:

برای دیدن همهلیست الگوریتم های گوگلاینجا کنید

درک بهتر زبان انسان + دقت بیشتر در تحلیل کوئری کاربران = نتایج دقیق تر به هدف جستجوی کاربر

تاثیر BERT Algorithm در سئو و روش های بهینه سازی برای آن

BERT Algorithm یکی از کارهایی خوبی که انجام میدهد،
پیش بینی هدف جستجو کاربر با درصد خطای پایین است.
این یعنی اگر شما یکی از کلمات عبارتی را اشتباه تایپ کنید ولی بقیه کلمات یک مفهوم داشته باشند،
گوگل به درستی متوجه منظور شما میشود
و در کمال تعجب می بینید در نتایج همان چیزی را به شما نشان میدهد که در ذهن شما بوده!

پس میتوانیم اینطور نتیجه بگیریم که هدف اصلی الگوریتم BERT، درک بهتر و دقیق تر هدف جستجوی کاربر است.

نتیجه گیری:به جای اهمیت به ماشین ها، به زبان محاوره کاربران خود توجه بیشتری نشان دهید.

فقط چند لحظه به انواع روش های ماشینی درسئوفکر کنید: افزونه یوآستوردپرس، تکرار کلمه کلیدی،سئو کلاه سیاه

حالا دیگر خیالتان راحت شده که مسیری کهگوگلدر پیش گرفته، دقیقاً مخالف ماشینی شدن است؛ درست برعکس، گوگل هر روز دارد بیشتر شبیه انسان میشود، شبیه او فکر میکند و به همین دلیل بهتر میتواند در جستجوی اینترنتی به شما کمک کند.

پس با تمام این توضیحات باید به شما بگوییم که بهتر است
در محتوای سایت خود، درست به زبان کاربر خود حرف بزنید
و با استفاده از این زبان، ارزشمندترین محتوا را در اختیار او قرار دهید.

پس نتیجه های زیر را میتوان از این تغییر رویکرد دریافت کرد

محتوای طولانی دیگر مثل سابق ارزشمند نیست.

آمارها نشان می دهند که بعد از آپدیت BERT محتوای طولانی یا به اصطلاح SkyScraper ها اهمیت شان را از دست داده اند.
قبلا گفته می شد که محتوای طولانی همیشه بهتر است و رتبه ی خوبی می گیرد.
مثلا اگر الان سرچ کنید How Does Sharing Economy Work محتوایی که رتبهِ ی اول را به خود اختصاص داده است
تنها و تنها 411 کلمه دارد.
حالا چرا این محتوای کوتاه توانسته است رتبه ی خوبی بگیرد؟
چون بهترین و کامل ترین جواب را ارائه کرده است.

مختص شما:الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

تاثیر برت در روش های تولید و بازاریابی محتوا

اولین تغییر که با روی کار آمدن مدل زبانی جدید گوگل بهسئوکاران واجب میشود،
تغییر در تولید محتوا و به خصوص محتوای متنی است.
روش های قدیمی تولید محتوا مثل تکرار کلمه کلیدی یا سبز کردن چراغYOASTوردپرس برای دیده شدن در گوگل دیگر اثرگذار نخواهند بود.به جای آن، باید با استفاده ازتحقیق کلمات کلیدی، بتوانیم به طور دقیق تری هدف جستجوی کاربران را درک کنیم
و با همان زبانی که کاربران در حال جستجو هستند، شروع به تولید محتوا کنیم.

به طور مثال بخش People Also Ask یا پیشنهاد های گوگل در زبان فارسی میتوانند درست مانند یک قطب نما، راه درست تولید و بازاریابی محتوا را در عصر پادشاهی BERT به ما نشان دهند.

روی کلیدواژه های Long-Tail و سوالات تمرکز کنید.

اینکه از کلمات و اصطلاحات Long-Tail و سوالات استفاده کنیم چیز جدیدی نیست.
حتی 5 سال پیش هم استفاده از این کلیدواژه ها رایج بود.
اماآپدیت BERTاهمیت این کوئری ها را چند برابر کرد.
حالا اهمیت غلظت کلیدواژه ها کمتر شده است.
کافیست شما یک سوال مطرح کنید و به آن جواب دهید.

حرف اخر

در ضمن، طبق گفته گوگل، این به روزرسانی 10 درصد نتایج جستجو را دست خوش تغییر میدهد.
یعنی از هر 10 نتیجه، حتماً یکی از آن ها از مدل جدید زبانی bert گوگل استفاده کرده اند.
پس اگر بخواهیم این به روزرسانی را به همه کوئری ها تعمیم دهیم، نمیتواند خیلی درست باشد.

معرفی نرم افزار autocad

به وبلاگ خود خوش امدید

الگوریتم کبوتر گوگل چیست

گوگل ,الگوریتم ,ها ,های ,زبان ,برت ,الگوریتم برت ,گوگل در ,برت گوگل ,به طور ,زبان انسان ,گوگل متوجه تفاوت ,دیدن همهلیست الگوریتم

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
carninenamb ronaswtarh fazelabi am4ever forcedm serch hitachikooler assemble inatisor